Felgi aluminiowe naszego auta każdego dnia narażone są na niszczące czynniki zewnętrzne. Całkowicie naturalne jest to, że z czasem tracą swój dawny blask, a ich powierzchnia zaczyna posiadać coraz więcej rys. Jeżeli felgi nie są uszkodzone mechanicznie, wcale nie musisz przygotowywać się na kolejny wydatek. Jeśli rysy nie są zbyt głębokie, to śmiało można pokusić się o ich samodzielną regeneracje. W tym artykule dowiesz się, jak w prosty sposób w domowym zaciszu odnowić zniszczone felgi aluminiowe. Proces ten nie jest aż tak kosztowny jednak dość czasochłonny. Artykuł powstał przy współpracy z portalem vwzone.pl.
Kluczowe punkty tego artykułu:
- Felgi aluminiowe mogą być samodzielnie odnowione
- Proces regeneracji jest czasochłonny, ale nie jest kosztowny
- Potrzebne będą: lewarek, papier ścierny o różnych gradacjach, bezbarwny lakier
- Kolejne kroki to: demontaż kół, czyszczenie, szlifowanie felg, polerowanie, nałożenie lakieru, suszenie, ponowne nałożenie lakieru
- Po zakończeniu pracy felgi trzeba wyważyć i zamontować na samochód.
Spis treści:
Potrzebne rzeczy
- lewarek,
- papier ścierny o różnych gradacjach (od 400 do 2500),
- bezbarwny lakier.
Regeneracja felg aluminiowych krok po kroku
Demontaż kół
Zanim zabierzesz się do pracy musisz najpierw zdemontować koła ze swojego samochodu. Jeżeli na felgach masz opony, to nie musisz ich zdejmować. Jednak zdjęcie opon z felg znacząco ułatwi pracę, dlatego zaleca się do przeprowadzenia regeneracji felg zdemontować je. Tym bardziej, że po zakończeniu pracy i tak czeka nas wizyta u wulkanizatora w celu wyważenia kół.
Czyszczenie
Po uprzednim demontażu, felgi należy dokładnie oczyścić, aby pozbyć się wszelkich zabrudzeń. Możesz w tym celu zanurzyć felgi w wodzie ze specjalnym detergentem.
Szlifowanie felg
Jeżeli felgi zostały wyczyszczone i są już zupełnie czyste to możesz przejść do usuwania lakieru przy pomocy papieru ściernego. Szlifuj swoje felgi papierem ściernym, stopniowo zwiększając jego ziarnistość. Zacznij od papieru ściernego o gradacji 400, a kończąc na 1500. Postaraj się dokładnie usunąć całą powierzchnię zniszczonego lakieru, ten etap regeneracji będzie najbardziej czasochłonny. Jeśli po szlifowaniu na felgach nadal będą widoczne głębsze rysy, to można wspomóc się szpachlą, następnie przeszlifować warstwę ponownie.
Polerowanie
Po przebrnięciu przez czasochłonny etap szlifowania, w końcu można przejść do polerowania. Najlepiej zaczynając od ziarnistości 2000, a na 2500 kończąc. Podczas polerowania możesz wspomóc się szlifierką, znacznie skracając tym sobie czas oraz polepszając uzyskany efekt.
Zabezpieczenie lakierem
Po wypolerowaniu felg na błysk, należy pokryć felgi 2-4 warstwami bezbarwnego lakieru. Zabezpieczy to wypolerowaną wcześniej powierzchnię i pozwoli przedłużyć uzyskany efekt. Warto upewnić się przy zakupie lakieru czy sprawdzi się w przypadku wypolerowanej aluminiowej powierzchni.
Jak widać regeneracja felgi aluminiowej w domowych warunkach nie jest wcale taka trudna. Po odnowie należy udać się do wulkanizatora w celu odpowiedniego wyważenia kół pojazdu.
Jeden komentarz